Bilen er i skrivende stund en av to
Integraer i Norge med sort farge (starlight black). Sort farge er den desidert peneste på Integra spør du meg, og er dessuten vanskelig å få tak
i. Bilen er i så måte
ganske ekslusiv
.
Historie
Jeg kjøpte bilen 17. januar 2003.
Bilen har skadefri historie, foruten en liten ripe som ble omlakkert på bakfanger, og ble kjøpt ny i Tyskland.
Han som kjøpte den ny (Michael Schumacher som han het
)
bytta den inn hos samme Honda forhandler som han kjøpte
den av da han skulle ha ny bil. Solgt videre av forhandler til
Rune Brath i Oslo
i april 2002 (28000 km). Rune er en ekte Honda entusiast og driver med
import og salg av japanske sportsbiler med Honda som hovedmerke. Han solgte den
derfor videre til Espen Hansen i Porsgrunn allerede i september 2002 ved 35000 km.
Espen er en Honda fanatiker av de skjeldne, og har tidligere hatt blant
annet en Prelude som ble kåret til nordens beste shine. Stol på meg når jeg
sier at Integraen som en følge av dette har blitt pedantisk vedlikeholdt
.
Han hadde etter som jeg skjønte lignende planer med Integraen, men heldigvis
for meg ombestemte han seg da han heller ville ha en S2000 eller en nyere
Civic Type-R til dette. Han solgte meg derfor bilen allerede i januar 2003
ved 42000 km.
10000 km og 20000 km service er gjort i Tyskland. 30000 km service gjort av Skotvedt (Honda) i Oslo. 40000 km service gjort av Honda i Skien. Alle servicer er selvfølgelig gjort av merkeforhandler,
og jeg har
papirer og kvitteringer på alt av servicer og alt av utstyr.
Bilen solgte jeg videre i juni 2006 til en heldig eier på vestlandet. Det
var veldig trist å selge den, men jeg følte det var på tide med noe annet.
Integraen er mest sannsynlig den morsomste bilen jeg har prøvd uansett
effekt og klasse, og den vil alltid ha en spesiell plass i mitt bilhjerte.
Diverse
ITR #2113 media
ITR #2113 bildegalleri
ITR #2113 dagbok
ITR #2113 drivstoff forbruk
ITR #2113 modifiseringer
ITR #2113 deler selges
Originalt utstyr på bilen
Det eneste tilleggsutstyret bilen ble levert med fra fabrikk er airbag på fører -og passasjerside.
Foruten om det ble bilen kun levert med standard utstyr. Dette for å spare vekt, selvsagt
.
Ekstrautstyr inkluderer likevel ikke mer enn kun aircondition, og eventuelt
stereo og alarm som kan leveres fra fabrikk. Standard utstyr på bilen er:
Startsperre
Elektriske speiler
Elektriske vinduer
Sentrallås
ABS
Progressiv servostyring
Vertikal justering av rattstamme
Høydejusterbare nærlys
Se om Integra-siden for mer utfyllende info om
standard utstyr.
|
|
Påkostet utstyr slik bilen står pr. nå |
Pris |
OEM Honda racing pedaler |
1500 |
OEM Honda racing fotstøtte |
500 |
OEM Honda Integra Type-R gulvmatter |
1000 |
Innvendig rens samt lakkrens med teflonbehandling (9.
oktober 2002) |
1700 |
Fjernbetjent DEFA alarm med jekkesensor |
4900 |
Sony CDX-MP40 cd og mp3 spiller |
2100 |
OEM Honda
skvettlapper foran og bak (195kr +250kr) |
445 |
Tectyl og støybehandling
(24. juni 2003) |
3700 |
Cobalt Friction G3000 Premium bremseskiver foran |
2000 |
Cobalt Friction Spec(VR) bremseklosser foran |
1200 |
Cobalt Friction G3000 Premium bremseskiver bak |
1300 |
Cobalt Friction GT-Sport bremseklosser bak |
700 |
Idol Motorsport custom made cat-back |
9960 |
Erstatningsrør for katalysator |
1245 |
Toda Racing 4-2-1 grenrør |
7990 |
Mugen Air Intake |
5500 |
Volk Racing TE37 felger |
13092 |
Fjernet servostyring |
1000 |
Energy Suspension shift linkage bushings |
300 |
Omnipower Camber kit |
1000 |
Spoon
Sports
tappeplugger |
560 |
Mocal 19 raders oljekjøler |
4000 |
Mugen motorfester |
2000 |
Justerbare gule Koni dempere |
4940 |
Toda racing chromoly svinghjul |
3500 |
Original clutch lamell med Action 907kg trykkplate |
1500 |
Y21 spec. 4. og 5. gir |
3000 |
Mugen bakre tårnbeinstag |
2500 |
Lettet OEM reimhjul |
1000 |
Endyn breather kit |
2000 |
Outaw Engineering intake manifold spacer kit |
1000 |
Autometer oljetemperatur måler |
1000 |
Fastline Performance oil pan baffles |
1000 |
ARP topplokksbolter |
1500 |
Mugen topp pakning |
1500 |
PR3-2 JDM topp med kun 11000km (byttet 17.04.06 v/
98500km) |
~ |
Sum: |
92135 |
|
|
For mer info om hver av modifiseringene sjekk
modifiseringer-siden. |
|
|
|
Langsiktige planer for bilen |
Pris |
Fastline Performance,
Performance
Shifter |
140$ |
Polyurethane
foringer |
~500$ |
|
|