ITR #2113 Mods

   
  Her er en oversikt over alle modifikasjoner jeg har gjort på bilen min, samt hva jeg syns om de. Hva jeg syns er en miks av hva "butt-dynoen" min forteller meg, samt hva jeg har lest av dynoutskrifter, artikler og andre sine erfaringer.

 
Motorytelse
Satte på nytt luftinntak ; Ractive Air Intake System. Merkbart mindre effekt enn originalt. Dårlig kvalitet på filter.
Satte på Apexi VAFC. Gir litt effekt hvis justert skikkelig. Kjekt å kunne senke vtec.
Nytt eksosanlegg ; Idol Motorsport custom made cat-back. Merkbar effektøkning sammen med erstatningsrør.
Nytt luftinntak ; J's Racing Air Intake. Meget bra inntak, men trenger et varmeskjold og kaldluftsinntak.
Nytt grenrør ; Toda Racing 4-2-1. Gir bra effekt over hele registeret, og sjef bakkeklaring.
Nytt Mugen luftinntak. Beste inntaket på markedet, men dyrt.
Fjernet servostyring. Mye bedre styrefølelse, samt litt mer effekt. Billig.
Mugen N1 ECU. Gir litt mer effekt, kjekt med senket vtec. Dyrt å kjøpe nytt.
Kenji chipped ECU. Mer info kommer.
   

 

Bremser
Nye bremser: EBC Turbogroove bremseskiver og Redstuff klosser. Bra skiver, men skikkelig dårlige klosser.
Nye bremseklosser foran ; Carbotech Panther Plus. Veldig bra klosser for kombo bane/gate. Tar godt selv iskalde.
Bremseskiver -og klosser fra Cobalt Friction. Veldig bra bremser for kombo bane/gate til bruk sommerstid.
   

 

Understell, dekk og felg
Satte på H&R senkesett. Mykere enn originalt, men helt ok.
Kjøpte et sett med Bridgestone Potenza RE540S semislics. Sinnsykt grep under alle forhold, bra til gatebruk også.
Satte på bakre OEM tårnbeinstag. Grei mod. Gir litt mer overstyring når man ligger på grensen.
Nye sommerfelger ; Volk Racing TE37 Kongebra felger hva gjelder vekt, utseende og kvalitet.
Omnipower Sport Coilovers, og Camber Kit Billig og bra. Fin bane/gate kombo.
Nye dekk ; Yokohama Advan A048R semislics Voldsomt grep, men dårlig holdbarhet samt støyete og sporete.
Nye dekk ; Yokohama AVS Sport Helt ok gatedekk. Bra grep, lite sporing, kanskje litt mye støy.
Nye dekk ; Toyo Proxes R888 semislics Enda ikke prøvd de, så kommer tilbake med mer info om litt.
Mugen motorfester Funker bra på gatebiler. Lik komfort med originalt, men stivere.
Gule Koni dempere Fungerer bra med originale fjærer. Kjekt med justerbar stivhet.
Satte på Mugen bakre tårnbeinstag. Stiveste bolton staget på markedet.
SSR Type-C felger Ultralette felger. Noe av det grommeste man får.
   

 

Drivverk
Action Racing aluminium svinghjul og Action 1KS clutch. Glimrende clutch, elendig svinghjul.
Action 12lbs chromoly svinghjul og Action 1MS clutch Glimrende clutch, ok svinghjul.
Omnpower clutch master cylinder Grei mod hvis du må bytte ut clutchpumpa di.
Original clutch lamell med 907kg trykkplate. Ultimate clutch komboen for bane/gate.
Toda racing svinghjul. Det mest sansynlig beste svinghjulet til ITR. Oser av kvalitet.
Overhalt girkasse ; Byttet til kortere dreving. Mange gode tips hva gjelder overhaling av girkasse.
Lettet OEM reimhjul. Fin mod. sammen med lettet svinghjul. Litt mer effekt ut på hjula.
   

 

Driftsikkerhet
Tectyl -og støybehandlig hos Saga Antirust. Tectylbehandlingen ok men grisete. Støybehandlingen no go.
Energy Suspension shift linkage bushings. En ok mod, men kan like gjærne la være.
Mocal termostatstyrt 19 raders oljekjøler. Sunt for motoren hvis du kjører på bane.
Spoon magnetiske tappeplugger. Fanger opp metallspon. Særlig viktig for girkasse.
Endyn breather kit og Outlaw Engineering spacer kit. Bedrer veivhusventilasjonen, minsker oljeforbruk, litt mer toppeffekt.
Fastline Performance oil pan baffles. Viktig ved kjøring med slics eller R-dekk på høyhastighets baner.
   

 

Interiør
Monterte cd spiller ; Sony CDX-MP40. Helt grei spiller med mp3 støtte.
Kamerastøtte fra I/O Port Racing. Fin innfesting til kamera, men litt dyrt.
OEM Honda racing pedaler og fotstøtte. Ser litt porno ut. Er formet lik originalpedalene så de hjelper lite på feks. heel-toe.
Autometer oljetemperatur måler. Viktig med kontroll på oljetemperatur spesielt på banekjøring.